Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finanční zabezpečení krizových opatření obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina
NESIBOVÁ, Vladěna
Cílem práce je problematika finančního zabezpečení krizových opatření obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina, a to především se zaměřením na provedení rozboru finančních prostředků a vzájemným porovnáváním finančních prostředků, které jednotlivé obce vyčleňují ve Skupině 5 - Bezpečnost státu a právní ochrana. Všechny obce mají zákonem danou povinnost vymezovat určité prostředky a všechny tak i činí, ale každá obec vydává jiné množství finančních prostředků, které jsou nedílnou součástí pro zajištění přípravy a provádění záchranných a likvidačních prací za mimořádné události a na zajištění preventivních opatření před těmito situacemi. Zvolený problém byl řešen především pomocí metody komparace a následně i metodou analogie k vzájemnému porovnání jednotlivých analýz rozpočtů obcí z let 2015 až 2017. Jednotlivé obce byly porovnávány jak vzájemně mezi sebou, tak i v rámci jednotlivých obcí v průběhu posledních let. Dále byla využita metoda analýzy k rozebrání daného problému a metoda syntézy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že více než 50 % daných obcí s rozšířenou působností v Kraji Vysočina každým rokem navyšuje v rámci Skupiny 5 - Bezpečnost státu a právní ochrana svůj rozpočet. Pouze dvě obce ve svých rozpočtech ve zkoumaných letech vyčleňují postupně nižší finanční prostředky. Mezi tyto obce s rozšířenou působností patří ORP Bystřice nad Pernštejnem a ORP Chotěboř, která i přes to, že v roce 2017 vyčlenila nižší částku než v roce 2015, stále vydává ze svého rozpočtu jedno z nejvyšších procent finančních prostředků.
Překážky v práci na straně zaměstnance
Koubová, Petra ; Morávek, Jakub (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Téma rigorózní práce: Překážky v práci na straně zaměstnance Autor: Mgr. Petra Koubová Abstrakt Tato rigorózní práce cílí na komplexní rozbor jednotlivých druhů překážek v práci na straně zaměstnance. Do tématu je vstupováno skrze obecné souvislosti s pracovněprávními vztahy, dále přes překážky v práci obecně a jejich systematiku. Z širokého spektra jednotlivých typů překážek je cíleno na ty, které mají pro zaměstnance osobní nebo rodinný charakter, zejména na dočasnou pracovní neschopnost, mateřskou a rodičovskou dovolenou. Zde je kromě jejich předmětu a účelu pojednáno, i co se oblasti finančního zabezpečení a dalších souvislostí týče. I další překážky v práci jsou rozebrány tak, aby bylo pochopeno, kam cílí a v čem spočívají. To vše v konkrétních souvislostech především zákoníku práce, ale i obecných právních zásad, dalších právních předpisů a judikatury soudů. Práce se rovněž dotýká problematiky slaďování profesního a rodinného života, nechybí odkazy do mezinárodní a zahraniční právní úpravy, právní úpravy na úrovni unijní legislativy a dále reflexe aktuálních legislativních změn a návrhů de lege ferenda. Práce je rozdělena do pěti tematických kapitol. Předchází jim úvodní shrnutí a na konci nalezneme závěr, který sumarizuje, o čem práce pojednává, hodnotí významné pasáže a sděluje k nim názory autorky....
Finanční zabezpečení krizových opatření obce
ČERVENÝ, Jiří
Finanční zabezpečení je důležitým prostředkem pro provedení kvalitních příprav na krizové situace a následné řešení. Základní složku obecního rozpočtu tvoří finanční prostředky ze státního rozpočtu, které obce dále přerozdělují v odvětvové části do skupin, oddílů, pododdílů a paragrafů. Finanční prostředky na krizová opatření a ochranu obyvatelstva tvoří oddíl pět bezpečnosti státu a právní ochrany. Hlavním nástrojem finančního zabezpečení a sestavení rozpočtových výdajů ve skupině pět je zákon o krizovém řízení, zákon o IZS a zákon o rozpočtové skladbě. Současná legislativa pojednává o finančním zabezpečení krizových opatření a finanční rezervě. Množství finančních prostředků není stanoveno právním předpisem. Finanční prostředky jsou určeny k zajištění přípravy krizových situací, řešení a odstraňování následků podle krizového zákona a plnění úkolů stanovených zákonem o integrovaném záchranném systému. Cílem práce je v praktické části analyzovat veškeré příjmy obcí. Dále analyzovat rozpočtové výdaje, které jsou určené na zabezpečení krizových opatření včetně ochrany obyvatelstva. Cílem práce je, jestli podle současné legislativy obce vynakládají finanční prostředky podle rozpočtových kapitol na krizová opatření a zda finanční rezerva je dostačující. Výzkumná otázka, byla položená následovně: "Vytvářejí si obce rezervu finančních prostředků na zabezpečení krizových opatření, jak jim stanoví legislativa České republiky?". Výzkumný soubor tvořily tři obce katastrálního území ORP Tábor. Obce byly podobné svou velikostí a počtem obyvatel. Obec Planá nad Lužnicí byla odlišná v geografickém položení, kde okrají obce protéká řeka Lužnice. Krizový plán ORP Tábor není veřejně publikovatelný, ale z obecných poznatků může na území ORP Tábor vzniknout krizová situace povodně velkého rozsahu, epidemie, epizootie, radiační havárie, narušení dodávek plynu, tepla, a jiné živelné pohromy. Jedná se o rizika nebo možnou mimořádnou událost, která může iniciovat vznik krizové situace. Každá obec je zřizovatelem JPO3 a v obci je jednotka SDH. Možné riziko a vznik krizové situace může postihnout všechny tři zkoumané obce. Při porovnávání výdajů do skupiny pět bezpečnosti státu, bylo porovnání provedeno včetně pododdílu 531, který je v rozpočtových pravidlech veden na obecní policii, kamerový systém apod. Dále byly obcím porovnány výdaje zvlášť do oddílu 52 a oddílu 55. V oddíle 52 byla výše finančních prostředků podle zkoumaného roku například 0%, 0,1%, 0,4%, 2,9%. Oddíl 55 byl znatelně odlišný a to byla výše finančních prostředků například 82%, 97%, 100%. Výjimku tvoří rok 2013, kdy všechny tři obce znatelně navýšily finanční prostředky v oddíle 52. Tyto prostředky dosahovali výše 12,2%, 17,4% a 47,5% výdajů v odvětvové části. Podrobnějším výzkumem bylo zjištěno, že obce ne vždy mají rozpočtové výdaje na krizová opatření, tak jak ukládá zákon. Často nebyl v rozpočtové skladbě ve výdajích skupiny 5 pododdíl ochrany obyvatelstva, pododdíl krizového řízení, anebo pododdíl ostatní složky a činnosti integrovaného záchranného systému. Pododdíl 521 ochrana obyvatelstva byl pouze u obce Mladá Vožice a to ve všech čtyřech zkoumaných rozpočtových obdobích. Ostatní obce neuvedly ve zmíněném pododdíle žádné finanční prostředky. Provedenou analýzou rozpočtových výdajů v odvětvové části do skupiny pět bezpečnost státu lze vyhodnotit, že obce si nevytvářejí finanční rezervu a finanční prostředky tak jak jim ukládá současná legislativa. Zjištěné výsledky budou poskytnuty obcím a krajským úřadům. Práce bude poskytnuta krizovým manažerům, školám s podobným oborem, pro zkvalitnění vzdělávacího procesu.
Komparace produktů pojišťoven
Ullrych, Radek ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice životního pojištění. Cílem je porovnání produktů životního pojištění na trhu v České republice. Struktura práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická sekce nejprve shrnuje elementární pojmy, které se používají v pojišťovnictví, popisuje subjekty na českém pojistném trhu a snaží se zachytit jeho vývoj. Předmětem popisné části jsou také jednotlivé formy životního pojištění s charakterizováním jejich výhod a nevýhod. Poslední kapitolou teoretické části je zhodnocení dopadu zavedení UNISEX sazeb do životního pojištění. Praktický oddíl je rozčleněn do několika sekcí, ve kterých jsou detailně analyzovány produkty investičního životního pojištění a na modelových příkladech porovnány konkurenční produkty mezi sebou. V závěru je provedeno celkové shrnutí a zhodnocení výsledků.
Srovnávací analýza systému pěstounské péče v České republice a v Dánsku v roce 2015
Stloukalová, Soňa ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Hájek, Jan (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza systému pěstounské péče v České republice a na základě komparace se systémem pěstounské péče v Dánsku, identifikace oblastí možného zlepšení. Práce se nejprve zabývá historickým vývojem institutu pěstounské péče v těchto zemích a jejich sociálním zázemím. Dále jsou v této práci systémy pěstounské péče ve sledovaných zemích porovnávány z několika různých hledisek. Komparace ukazuje, že v Dánsku je oproti České republice ponechána větší pravomoc v oblasti pěstounské péče nestátním subjektům. Dánsko také disponuje více druhy pěstounské péče a vynakládá na tuto oblast více finančních prostředků. Dánsko se v porovnání s Českou republikou vyznačuje individuálním přístupem při určování výše dávek pěstounské péče a větší variabilitou jednotlivých příspěvků. Na základě této komparace jsou formulována doporučení pro Českou republiku.
Komparace produktů pojišťoven na českém trhu
Dudová, Eliška ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje pouze na oblast životního pojištění. První část zkoumá postavení životního pojištění na českém trhu v kontextu současné diskuze o potřebě reformy penzijního systému. Druhá část nejprve obecně vymezuje jednotlivé varianty životního pojištění a dále přechází v hodnocení konkrétních pojistných produktů pěti vybraných největších pojišťoven (konkrétně České pojišťovny, ING, Aliianz, Kooperativy a Generali) a úrovně doprovodných poradenských služeb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.